середа, 15 квітня 2020 р.

"Рефлексія Лб_3"


1. Що ви знаєте про поліграфію? Які види друкованих видань
розробляють поліграфічні підприємства?
Поліграфія — галузь техніки, сукупність технічних засобів для множинного репродукування текстового матеріалу й графічних зображень.
Технологія поліграфії містить три основні групи виробничих процесів:
- додрукарські (підготовчі),
- друкарські (власне сам процес друку),
- післядрукарські (оздоблювальні).
Серед ручних способів високого друку найбільшою популярністю користуються:
- гравюра на дереві, або ксилографія,
- ліногравюра;
глибокого друку:
- різцева гравюра на металі,
- офорт,
- акватинта;
плоского друку:
- літографія.
2. Коли і де з’явилися перші друковані видання?
Поліграфія пройшла тривалий і складний шлях розвитку. Її технічною основою є винайдення близько 1440 Й. Гутенбергом книгодрукування. Вже в ХVI ст. поліграфія набула характеру розвиненої мануфактури. У ХІХ ст. з винаходом друкарської машини в поліграфії відбувається промислова революція, що ознаменована створенням поліграфічного машинобудування.
3. Що таке «публікація»?
Публікація — друкування, видавання чого-небудь; публікування; видання.
4. Залежно від способу оприлюднення документу розрізняють ….
Документи класифікуються за такими ознаками:
спосіб фіксації інформації; зміст; назва; вид; складність; місце складання; термін виконання; походженні; гласність; юридична сипа; стадія виготовлення; термін зберігання; рід діяльності та інше.
5. Що ви знаєте про настільні видавничі системи?
Настільні видавничі системи - комп'ютерне обладнання і програми для набору і верстки текстів (також ілюстрованих, наприклад, журналів) поза друкарнею.
Настільні видавничі системи призначені для реалізації різних поліграфічних ефектів, дозволяють легко маніпулювати текстом, змінювати формати сторінок, розміри відступів, дають можливість комбінувати різні шрифти, формувати вигляд як окремих сторінок, так і всього документа. За функціональними характеристиками та можливостями настільні видавничі системи аналогічні кращим текстовим процесорам. Так, обидва типи програмних продуктів дозволяють розміщувати на одній сторінці текст і ілюстрації, формувати текст в декілька колонок, редагувати текст, маніпулювати блоками тексту. Але настільні видавничі системи відрізняються принаймні за двома ознаками: по-перше, ширшими можливостями управління підготовкою тексту; по-друге, підготовлені ними матеріали мають значно вищий рівень якості.
Програмні продукти класу desktop publishing умовно можна розділити на дві підгрупи: настільні видавництва професійного рівня і настільні видавництва початкового рівня. Продукти першої підгрупи призначені для роботи над виданням документів зі складною структурою або типу ілюстрованих журналів. До систем професійного рівня можна віднести QuarkXPress for Windows, Frame Maker for Windows, Page Maker for Windows. Однак освоєння дорогих і складних в експлуатації "настільних типографій" вимагає значного часу. Тому їх недоцільно використовувати тим спеціалістам, яким потрібно тільки інколи швидко і красиво підготувати документацію, лист або оголошення. Продукти другої підгрупи переважно не призначені для підготовки поліграфічної продукції. Всі пакети даної категорії орієнтовані на початківця і користувача, який лише зрідка займається підготовкою документів. Найпоширенішими в цій підгрупі є пакети Microsoft Publisher, Pageplus for Windows.
6. Як класифікують програми опрацювання тексту? Що таке видавничі
системи?
Класифікація систем опрацювання текстів:
— за способом використання: автономні, мережні;
— за призначенням: загального призначення, спеціального призначення;
— за формою тексту: лінійні, нелінійні;
— за кількістю алфавітів: одноалфавітні, багатоалфавітні;
— за можливостями: текстові редактори (MсEdit, КEdit, NotePad); текстові процесори (Ami Pro, StarWriter, Microsoft Word); видавничі системи (Corel VENTURA Publisher, Adobe PageMaker, QuarkXPress).
Учням пропонується розглянути вікна трьох програм роботи з текстом (Word — текстовий процесор, WordPad — редактор, Publisher — видавнича система) (див. рисунок) та порівняти інтерфейс програм за схемою:
1. Завантаження.
2. Кнопки керування вікном.
3. Робоче поле програми.
4. Меню програми.
5. Створення документа.
6. Вибір шрифту.
7. Зберігання документа.
Видавнича система – комплекс, що складається із комп’ютерів, сканувальних, фото­вивідних пристроїв, програмних та мережних засобів і призначений для підготовки та тиражування зразка друкарської продукції (книг, журналів, газет, буклетів тощо).
7. Що таке «верстка»?
Верстання — процес формування сторінок та смуг у видавничій справі та поліграфії.
8. Як розрізняють верстку за призначенням?
Таких типів виділяють декілька:
- відкрита верстка: ілюстрація розміщується зверху або знизу смуги на всю її ширину;
- відкрита верстка в оборку: ілюстрація розміщується в одному з кутів смуги;
- закрита верстка в оборку: ілюстрація розміщується біля одного з бокових полів смуги і оточується текстом з трьох сторін;
- закрита верстка в розріз: ілюстрація розміщується на всю ширину смуги, а текст оточує її зверху та знизу;
- глуха верстка: ілюстрація з усіх сторін оточується текстом;
- смугова верстка: ілюстрація повністю займає смугу;
- верстка під обріз: ілюстрація виходить за поля сторінки так, що полів немає зовсім;
- верстка ілюстрацій з виходом на поле;
- верстка на полях: ілюстрація повністю виноситься на поле сторінки;
- розпашна верстка: ілюстрація через корінець переходить з однієї сторінки розвороту на іншу;
- комбінована верстка: на одній сторінці (одному розвороті) поєднуються різні типи верстки;
- ламана верстка: газетні матеріали на шпальті врізаються один в одного;
- симетрична верстка: текст, заголовки, ілюстрації розташовані взаємно врівноважено відносно один одного.
9. Які основні можливості настільних видавничих систем?
Настільні видавничі системи призначені для реалізації різних поліграфічних ефектів, дозволяють легко маніпулювати текстом, змінювати формати сторінок, розміри відступів, дають можливість комбінувати різні шрифти, формувати вигляд як окремих сторінок, так і всього документа. За функціональними характеристиками та можливостями настільні видавничі системи аналогічні кращим текстовим процесорам. Так, обидва типи програмних продуктів дозволяють розміщувати на одній сторінці текст і ілюстрації, формувати текст в декілька колонок, редагувати текст, маніпулювати блоками тексту. Але настільні видавничі системи відрізняються принаймні за двома ознаками: по-перше, ширшими можливостями управління підготовкою тексту; по-друге, підготовлені ними матеріали мають значно вищий рівень якості.
10. Які ви знаєте можливості програми Publisher?
Publisher – це чудова програма, яка дає змогу створювати красномовні професійно оформлені публікації, не витрачаючи багато грошей і часу на складну видавничу програму для настільних комп’ютерів.
У Publisher можна створювати не лише прості вітальні листівки й етикетки, а й серйозніші речі, наприклад щорічники, каталоги та професійні електронні бюлетені.
Основні завдання в програмі Publisher
1 Створення публікації
2 Збереження публікації
3 Додавання зображень до публікації
4 Додавання тексту до публікації
5 Додавання стандартних блоків до публікації
6 Друк публікації
Функціональні можливості Microsoft Office Publisher:
- Форматування на рівні абзаців у програмі Microsoft Office Word, включаючи відступи й інтервали, а також форматування кінця рядка або абзацу.
- Діалогове вікно для створення маркірованих і нумерованих списків.
- Функції пошуку й заміни тексту в масштабах всієї публікації або окремого текстового блоку.
- Завдяки зручному й багатофункціональному стартовому меню Publisher, можна швидше приступитися до роботи.
- Використання нових розділів області завдань "New Publication)). Починати роботу можна з вибору типу публікації (для друкування, відправлення по електронній пошті або розміщення в Інтернеті), з вибору шаблону або створювати публікацію "з нуля".
- Використання області завдань "Quick Publication Options" для настроювання параметрів публікації. Можна вибирати колірне рішення, схеми шрифтів, настроювання макета сторінки й елементи дизайну, після чого просто додається власний текст і зображення.
11. З яких елементів складається вікно програми Publisher?
- Select Objects (Вибір Об'єктів, інструмент називають просто Стрілка);
- Text Box (Текстовий Блок, Фрейм);
- Insert Table... (Вставка Таблиці...);
- WordArt... (Вставка об'єкта WordArt);
- Picture Frame (Фрейм Зображення);
- Clip Organizer Frame (Фрейм Майстра Кліпів);
- Line (Лінія), Arrow (Стрілка);
- Oval (Овал, Еліпс);
- Rectangle (Прямокутник);
- AutoShapes (Автофигурьі);
- Hot Spot (Гаряча Вставка, Вставка Посилання);
- Form Control (Керування Формами);
- HTML Code Fragment... (Фрагмент До HTML...);
- Design Gallery Object... (Об'єкт із Галереї Дизайнів). Створення публікації з нуля в MS Publisher
12. Як можна створити публікацію?
1. В меню "Файл" вибираємо команду "Створити".
2. В області задач "Створення публікації" в групі "Створити" виконуємо одне з наступних дій: А. Для створення публікації, яку потрібно роздрукувати, вибираємо команду "Пуста публікація". Б. Для створення веб-сторінки, вибираємо команду "Пуста веб-сторінка".
3. Додаємо в публікацію текст, малюнки і будь-які інші потрібні об'єкти.
4. В меню "Файл" вибираємо команду "Зберегти як".
5. У полі "Папка" вибираємо папку, в яку необхідно зберегти нову публікацію.
6. У полі "Ім'я файла" вводимо ім'я файлу для публікації.
7. У полі "Тип файлу" вибираємо "Файли Publisher".
8. Натискаємо кнопку "Зберегти".
13. На які групи поділяються усі публікації?
Розрізняють такі друковані видання: книжки, журнали, брошури, газети, буклети,  листівки  тощо.  Кожне  з  них  має  своє  призначення,  автора  ма­теріалу і відповідно — певну структуру, формат видання та правила розповсюдження.
Брошура неперіодично текстове книжкове  видання  обсягом  понад 4, але не більше 48 сторінок, з'єднаних між  собою.  Найчастіше  брошури  використовуються  в  рекламних  чи  в освітніх цілях.
Буклет — переважно багатокольорова аркуше­ва роздруківка, складена в два або кілька згинів. До такого виду друкованої продукції найчастіше звертаються туристичні агенції, виробники промислових і продовольчих товарів, організації та установи у рекламних цілях, в період  відзначень ювілеїв,  подій  чи  проведення  інших  знакових  заходів. Буклет має багатосмужну структуру, як правило, 6 смуг.
Інформаційний  бюлетень — видання, яке випускається з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користу­вачів.  Інформаційний  бюлетень,  як  правило,  складається  з  підбірки актуальних тематичних відомостей, оформлених у вигляді статей.
Часто під час навчання учням і студентам  пропонується створити рефе­рати. Реферат  (нім. referat, лат. refere — доповідати) — письмова доповідь або  виступ  з  певної  теми,  в  яких  узагальнюються  відомості  з  одного  чи кількох джерел.
Електронними  публікаціями  називають  розповсюдження  відомостей за допомогою електронних носіїв, таких як диски чи флеш-пам’ять, або за допомогою Інтернету.
14. Де можна вибрати макет листівки?
1 Запустіть програму Publisher і виберіть категорію листівок.
2 У програмах Publisher 2016 і Publisher 2013 виберіть Вбудовані > Вітальні листівки або Запрошення.
3 У програмі Publisher 2010 клацніть Вітальні листівки або Запрошення в списку шаблонів.
4 Перегляньте готові листівки. Клацніть ту, яка припала до вподоби, щоб побачити її в збільшеному вигляді.

5 У розділах Настроювання та Параметри можна змінити багато елементів оформлення, перш ніж відкрити публікацію.
6 У розділі Настроювання виберіть потрібну колірну схему та схему шрифту.
7 У розділі Настроювання виберіть потрібний набір службових відомостей або створіть новий.
8 У розділі Параметри виберіть потрібний розмір сторінки, наприклад Половина сторінки, боковий згин або Чверть сторінки, згин угорі.
9 У розділі Параметри виберіть потрібний макет.
10 Натисніть кнопку Створити.
Якщо жодний макет не припав до душі, пошукайте інші шаблони листівок на сайті Office.com. Для цього поверніться на сторінку Створити, у полі пошуку введіть вітальна листівка, запрошення або інший тип листівки та натисніть клавішу Enter.
15. Які є види макетів листівок?
1 Одна сторінка на аркуші. Одну сторінку публікації буде надруковано на одному аркуші паперу. Вікно Попередній перегляд показує, як сторінку буде розміщено на аркуші.
2 Брошура. Публікацію буде оформлено у вигляді брошури. Позначки напрямних ліній полів зміняться – Зліва стане Ззовні, а Справа стане Усередині, щоб відповідним чином відображати їхнє розміщення у брошурі. Брошури зазвичай мають вигляд друкованих аркушів, які потім згинаються певним чином, утворюючи брошуру.
3 Повідомлення електронної пошти. Публікацію буде оформлено для електронної пошти.
4 Конверт. Публікацію буде відформатовано як стандартний конверт 24,13 на 10,4775 см. Ці розміри можна змінити, використовуючи настройки Ширина й Висота в розділі Сторінка цього діалогового вікна.
5 Картка зі згином. Цей тип макета призначено, щоб друкувати сторінки на аркуші, який потім згинатиметься у формі вітальної листівки. Якщо вибрано макет Картка зі згином, відображаються параметри згинання. Виберіть потрібний параметр зі списку, щоб указати, як публікація згинатиметься:
- Чверть сторінки, боковий згин.  Усі сторінки публікації буде надруковано на одному аркуші паперу. Готова листівка матиме згин уздовж однієї сторони.
- Чверть сторінки, згин угорі.  Усі сторінки публікації буде надруковано на одному аркуші паперу. Готова листівка матиме згин уздовж верхньої сторони.
- Половина сторінки, боковий згин.  Дві сторінки публікації буде надруковано по вертикалі на одній стороні аркуша паперу.
- Половина сторінки, згин угорі.  Дві сторінки публікації буде надруковано по горизонталі на одній стороні аркуша паперу.
6 Кілька сторінок на аркуші. На кожному аркуші паперу буде надруковано більше однієї сторінки. Якщо вибрано тип макета Кілька сторінок на аркуші, відображаються параметри кінцевого аркуша.
16. Як можна змінити параметри сторінки для обраного макету
листівки?
1 На вкладці Макет сторінки клацніть запускач діалогових вікон "Параметри сторінки".
2 Введіть ширину й висоту сторінки.
Настроювання напрямних ліній полів
- Напрямні лінії полів задають відстань між краями сторінок у публікації та словами й зображеннями на сторінці.
1 На вкладці Макет сторінки клацніть запускач діалогових вікон "Параметри сторінки".
запускам діалогового віка «параметри сторінки»
2 Введіть відстань між верхнім, лівим, правим і нижнім краєм сторінки та вмістом публікації.
Будь-яку частину публікації, яка перебуває за межами розмірів сторінки, надруковано не буде.
17. Які види блоків інформації можна розташувати на листівці?
Чотири з п’яти колекцій стандартних блоків розташовані на вкладці Вставлення у групі Стандартні блоки, а п’ята колекція, Службові відомості, міститься у групі Текст.
Нижче описано вміст цих п’яти колекцій.
- Частини сторінки – відформатовані структурні елементи для публікацій: заголовки, бічні панелі, тексти тощо.
- Календарі – відформатовані місячні календарі. Можна вибрати календар на поточний або наступній місяць із колекції чи місяць і рік із бібліотеки стандартних блоків.
- Межі й акценти – графічні елементи, наприклад межі, акценти й рамки.
- Рекламні оголошення – ця колекція містить відформатовані рекламні елементи, зокрема купони.
- Службові відомості – набори службових відомостей.
18. Як створити пусту публікацію?
файл > створити
19. Як створити публікацію з набору макетів?
Щоб почати у програмі Publisher 2016 або Publisher 2013, натисніть кнопку Рекомендовані знайти шаблони окремі вбудований пошук категорії шаблонів, наприклад листівки, брошури та листівки або скористайтеся полем пошуку для пошуку онлайнових шаблонів. У програмі Publisher 2010 натисніть кнопку інсталювати та онлайнових шаблонів у розділі Наявні шаблони.
20. Як створити або змінити шаблон публікації?
1 Послідовно виберіть елементи Файл > Створити.
2 Виберіть тип публікації з колекції шаблонів, наприклад Картки з подякою.
3 Прокручуючи макети за допомогою клавіш "Стрілка вліво" та "Стрілка вправо", знайдіть потрібний шаблон і натисніть кнопку Створити.
21. Як додати текстові рамки до сторінок публікації?
За допомогою рамки сторінки можна зробити публікацію привабливішою, а також надати їй професійного вигляду. Рамку можна додати до однієї сторінки або до всіх сторінок. Якщо потрібно додати рамку до всіх сторінок, просто додайте її до основної сторінки, і вона з’явиться на всіх сторінках.
1 Виберіть сторінку, перейдіть на вкладку Основне та натисніть кнопку Фігури.
2 У розділі Основні фігури клацніть прямокутник_ z0z_, а потім перетягніть вказівник миші, щоб накреслити межу сторінки.
3 Клацніть рамку правою кнопкою миші та виберіть пункт Формат автофігури.
4 Перейдіть на вкладку кольори та лінії , виберіть колір і тип лінії, а потім натисніть кнопку OK.

Зв’язування текстових полів
- Якщо текст не вміщається в текстовому полі, виберіть або створіть ще одне текстове поле та пов’яжіть їх.
- Натисніть кнопку переповнення Кнопка переповнення текстового поля в програмі Publisher .
- Курсор набере форму глечика елемент у формі глечика, що використовується для зв’язування текстових полів. .
- Виберіть текстове поле, на яке має перенестися текст, або створіть його, клацнувши будь-де на сторінці.
22. Як можна додати малюнки до сторінок публікації?
Перетягуйте та замінюйте зображення із зони компонування до свого макета, доки не налаштуєте макет на свій смак.
1 Виберіть зображення.
2 Перетягніть зображення за піктограму із зображенням гори до потрібного місця.
3 Коли навколо зображення з’явиться рожева рамка, відпустіть кнопку миші.
23. Як можна додати таблиці до сторінок публікації?
- Щоб швидко вставити просту таблицю, на вкладці Вставлення натисніть кнопку Таблиця, наведіть вказівник миші на сітку та виберіть потрібну кількість стовпців і рядків.
- Вибір стовпців і рядків
- Клацніть і таблиця з'явиться в публікації. Якщо потрібно, щоб внести зміни, можна використовувати контекстне меню для додавання та видалення рядків або стовпців.
- Якщо клацнути в таблиці, відобразиться вкладка Робота з таблицями.
- Контекстна вкладка ''Робота з таблицями''
24. Як можна додати фігури до сторінок публікації?
Щоб Додати Різні фігурі до сторінок Публікації необхідно у вкладці Головна групи Об'єкти натіснуті кнопку Фігури та вібрато Потрібний варіант або у вкладці Вставка групи Ілюстрації натіснуті кнопку Фігури.
25. Чи можна відредагувати створені малюнки, таблиці та фігури на
сторінках публікації?
Так, можна.
26. Якими способами можна змінити колірну схему зразка
публікації?
Під час створення нового шаблону форми, InfoPath автоматично застосовується синя колірна схема. Можна використовувати область завдань Колірні схеми , щоб вибрати іншу колірну схему.
1 У меню Формат виберіть пункт Колірні схеми.
2 В області завдань Колірні схеми виберіть колірну схему зі списку застосувати колірну схему .
27. Якими способами можна змінити шрифтову схему зразка
публікації?
Головна – створити/вставити текст - виділити – вибрати шрифт/розмір/тп
28. Чи можна роздрукувати публікацію і як це зробити?
Так, можна. Файл – Друк
29. Які ви знаєте кнопки зони перегляду сторінок публікації?
Вкладці « вигляд » дає змогу переключатися між звичайний або Основну сторінкута Однієї сторінки або Розвороту подання. Це також вкладка дає змогу контролювати відображає межі, посібники, лінійки та інші Знаряддя для макетів, масштабування розмір подання публікації та керування Publisher windows відкритий.
30. Що таке «буклет»?
Буклет — переважно багатокольорове аркушеве друковане видання, складене у два або кілька згинів (фальців). До такого виду друкованої продукції найчастіше звертаються туристичні агенції, виробники промислових і продовольчих товарів, організації та установи при відзначенні ювілеїв, подій чи проведення інших знакових заходів.
31. Яке основне призначення буклету?
Основне призначення рекламних буклетів зводиться до "інформування відвідувачів виставок, презентацій, ярмарків і "торговельних мереж про "діяльність компанії, видах її "продукції, про "яких-небудь новинки, одним словом "- реклама товарів або послуг конкретного виробника. Форма подачі інформації є чітко структурованої, найбільш повної й "презентабельної. При цьому рекламні буклети, по "своїй суті, є недорогим видом рекламної поліграфії, оскільки їх "виготовлення несе масовий характер, а "вартість будь-якої друкованої продукції прямо залежить від "тиражу. Однак якість рекламного буклету відіграє більшу роль в "просуванні продукту, оскільки від "форми й "ступеня солідності подачі інформації складається перше, так "і "друге враження про "фірму. Отже, якість паперу, полноцветность зображення, лакировка, якість обрізки паперу й "її "фальцювання повинні бути виконані на "високому рівні.
32. Які ви знаєте види буклетів?
1 іміджеві - для створення позитивної думки про компанію, обов'язково з оригінальним індивідуальним дизайном, можуть містити корпоративну символіку, картинки інфографіки, якісні фото;
2 інформаційні - передбачено чіткий виклад інформації про конкретний продукт або послугу з насиченою візуальною інформацією (як і для іміджевих);
3 промо-реклама - компактні розміри для роздачі в місцях проведення промо-акцій;
4 розсильні - передбачається поштова розсилка, тому сфальцованний екземпляр повинен мати стандартний для поштових конвертів формат.
33. Що таке «бюлетень»?
Інформаційний бюлетеньвидання, яке випускають з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користувачів. Інформаційний бюлетень, як правило, складається з підбірки актуальних тематичних відомостей, оформлених у вигляді статей.

Немає коментарів:

Дописати коментар