Методика використання інформаційно-комунікаційних технологій
навчання – наука про мету, зміст, методи, форми і засоби використання
інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Вона
спирається на філософію і
психологію з їх теорією пізнання, на дидактику, що розробляє основні закономірності процесу навчання і
широко використовує знання з інформатики.
Предметом
методики застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій школі є
педагогічні та технічні умови за яких застосування інформаційно-комунікаційних
технологій підвищує ефективність навчання.
Так
ІКТ слід використовувати для того щоб:
1 надати можливості успіху для кожного, щоб
не збільшувати різницю у можливостях отримати якісну освіту між найбіднішим і
найбагатшим;
2 підтримувати моделі ефективного розвитку.
Використання сучасних
інформаційно-комунікаційних технологій надає такі переваги викладачу в
організації навчального процесу:
1 швидкий зворотній зв'язок між користувачем
і засобами ІКТ, який забезпечує реалізацію обміну повідомленнями між студентом
і викладачем, між студентом і програмним навчальним середовищем;
2 зручні засоби візуалізації навчального
матеріалу (статичне і динамічне подання об'єктів, процесів, явищ, їх складових
частин, графічне подання закономірностей і результатів експериментів, дослідів,
розв’язків задач);
3 комп’ютерне моделювання об’єктів, явищ,
процесів, що вивчаються, проведення віртуальних експериментів, можливість
швидкої зміни умов експерименту і опрацювання значної кількості результатів
досліджень;
4 автоматизація процесів контролю, реєстрації
і аналізу результатів навчального процесу, рівнів навчальних досягнень
студентів;
5 забезпечення дистанційної системи
консультацій та індивідуального вивчення окремих факультативних курсів.
Аналізуючи досвід
використання ІКТ в учбовому процесі можна впевнено сказати, що новітні технології надають можливість:
1 активізувати пізнавальну діяльність
студентів;
2 раціонально організовувати навчальний
процес, підвищити ефективність занять;
3 проводити заняття на високому естетичному
й емоційному рівні, забезпечуючи науковість;
4 забезпечити високий рівень диференціації
навчання;
5 підвищити обсяг виконаної роботи на
заняттях в 1,5-2 рази;
6 формувати навички дослідницької
діяльності;
7 забеспечити доступ до різноманітних
довідкових систем, електронних бібліотек, освітніх сайтів, інших інформаційних
ресурсів;
8 змінювати форми й методи організації
позанавчальної життєдіяльності студентів та організації їхнього дозвілля.
Головною фігурою
будь-якого освітнього процесу є студент. І якщо він від мотиву
"треба" прийде до мотиву "мені цікаво, я хочу це знати", то
шлях цей буде результативним.
Рішенню
цих задач і сприяє використання в процесі навчання можливостей
інформаційно-комунікаційних технологій.
Дякую тобі за інформацію, дуже пізнавальна))) 💕
ВідповістиВидалитиЯ рада, будь ласка!
Видалити