IKT- це цікаво


    Методика використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання – наука про мету, зміст, методи, форми і засоби використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
    Вона спирається на філософію і психологію з їх теорією пізнання, на дидактику, що розробляє основні закономірності процесу навчання і широко використовує знання з інформатики.
   Предметом методики застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій школі є педагогічні та технічні умови за яких застосування інформаційно-комунікаційних технологій підвищує ефективність навчання.
Так ІКТ слід використовувати для того щоб:
1 надати можливості успіху для кожного, щоб не збільшувати різницю у можливостях отримати якісну освіту між найбіднішим і найбагатшим;
2 підтримувати моделі ефективного розвитку.
   Використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій надає такі переваги викладачу в організації навчального процесу:
1 швидкий зворотній зв'язок між користувачем і засобами ІКТ, який забезпечує реалізацію обміну повідомленнями між студентом і викладачем, між студентом і програмним навчальним середовищем;
2 зручні засоби візуалізації навчального матеріалу (статичне і динамічне подання об'єктів, процесів, явищ, їх складових частин, графічне подання закономірностей і результатів експериментів, дослідів, розв’язків задач);
3 комп’ютерне моделювання об’єктів, явищ, процесів, що вивчаються, проведення віртуальних експериментів, можливість швидкої зміни умов експерименту і опрацювання значної кількості результатів досліджень;
4 автоматизація процесів контролю, реєстрації і аналізу результатів навчального процесу, рівнів навчальних досягнень студентів;
5 забезпечення дистанційної системи консультацій та індивідуального вивчення окремих факультативних курсів.
    Аналізуючи досвід використання ІКТ в учбовому процесі можна впевнено сказати, що новітні технології надають можливість:
1 активізувати пізнавальну діяльність студентів;
2 раціонально організовувати навчальний процес, підвищити ефективність занять;
3 проводити заняття на високому естетичному й емоційному рівні, забезпечуючи науковість;
4 забезпечити високий рівень диференціації навчання;
5 підвищити обсяг виконаної роботи на заняттях в 1,5-2 рази;
6 формувати навички дослідницької діяльності;
7 забеспечити доступ до різноманітних довідкових систем, електронних бібліотек, освітніх сайтів, інших інформаційних ресурсів;
8 змінювати форми й методи організації позанавчальної життєдіяльності студентів та організації їхнього дозвілля.
    Головною фігурою будь-якого освітнього процесу є студент. І якщо він від мотиву "треба" прийде до мотиву "мені цікаво, я хочу це знати", то шлях цей буде результативним.
    Рішенню цих задач і сприяє використання в процесі навчання можливостей інформаційно-комунікаційних технологій.

2 коментарі: